Ulotki reklamowe to od wielu lat jeden z najpopularniejszych materiałów, które wykorzystuje się w celach marketingowych. Dzięki nim informuje się o nowych produktach w ofercie, przedstawia się menu lokalu lub inne ważne informacje o firmie. Ulotki sprawdzają się w tym celu znakomicie, gdyż na ich zamówienie mogą pozwolić sobie nawet nowopowstałe biznesy. Niskie koszty związane z wydrukiem oraz skuteczny przekaz reklamowy to główne atuty takiej formy promowania firmy. Sprawdź, co jest ważne, by stworzyć skuteczny projekt ulotki reklamowej.

Format ulotki – na jaki postawić?

Ulotki są standardowo wykonywane na papierze formatu A5. Taki rozmiar umożliwia ich tani i szybki druk, a także sprawdza się w większości branż. W przypadku tworzenia ulotki z menu można postawić jednak na inne formaty. Dobrym rozwiązaniem dla gastronomii są ulotki składane, dzięki którym na stosunkowo niedużym formacie mieści się więcej informacji. Taka wielkość umożliwia włożenie ulotki do skrzynki na listy, dołączenie jej do dostawy jedzenia itp.

Ulotki jednostronne są za to odpowiednie do promowania nowych produktów w ofercie. Jeśli chce się przekazać odbiorcy ograniczoną ilość informacji, druk ulotek jednostronnych jest przystępny cenowo i wystarczający, by zmieścić istotną treść na formacie A5. Ulotki dwustronne są za to praktyczne w sytuacji, gdy jeden materiał reklamowy ma promować zarówno samą firmę, jak i jeden nowy produkt.

Niestandardowym rozwiązaniem są ulotki kwadratowe, które można wykorzystać np. w branży beauty. W kosmetologii i fryzjerstwie format ulotki może być nietypowy, zwłaszcza gdy chce się dotrzeć do ściśle określonej grupy klientów. Ulotka kwadratowa również bez trudu zmieści się do skrzynek pocztowych oraz sprawdzi się jako dodatek do zakupów, których klienci mogą dokonać w salonie fryzjerskim lub kosmetycznym.

Ulotki reklamowe a układ grafiki

W przypadku ulotek reklamowych powinno się szczególną uwagę zwracać na układ poszczególnych elementów graficznych i tekstu. Nieprawidłowe ułożenie poszczególnych elementów sprawia, że bez względu na to, czy wykonuje się druk w formacie dl, czy też na papierze A5, grafiki i treść powinny mieć odpowiednie miejsce. Jeśli się tego nie dopilnuje, zniechęci się potencjalnego klienta do zapoznania się z reklamą.

Układ graficzny powinno tworzyć się w oparciu o zasadę, że treść czyta się od lewej do prawej strony, zaczynając od góry papieru. Tym samym, wyznacza się „gorące punkty” na ulotce, czyli np. górny, lewy róg. To właśnie w nim warto umieścić logo marki, a obok chwytliwy nagłówek z najważniejszymi informacjami. Dzięki temu grafiki przyciągną uwagę tam, gdzie powinny, a odbiorca zainteresuje się tym, co najistotniejsze w przedstawianej mu ofercie.

Jeśli ulotki reklamowe mają większy format niż standardowo, można uzupełnić je o różne grafiki dodatkowe. Powinno się przy tym pamiętać o zasadzie, że im mniej tym lepiej. Przesada jest niewskazana.

Standardowe formaty druku ulotek a treść reklamowa

Ulotka ze względu na swój informacyjny charakter może pomieścić dość dużo treści. Powinno się jednak dbać o jej użyteczność dla odbiorcy. Informacje powinny być zwięzłe i przejrzyste, by odbiorca miał ochotę zapoznać się z nimi. Nadmiar treści zniechęca do czytania. Jednocześnie powinno się pamiętać o stosowaniu trików, które ułatwiają przyswajanie treści, czyli pogrubień, listowania bądź dodatkowych nagłówków, które informują np. o ograniczonych czasowo promocjach. Dzięki temu ulotka reklamowa da lepsze rezultaty, a koszt wydruku szybko się zwróci.

(Materiał zewnętrzny)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here