Mądrze wpływać na odbiorcę, czyli uczyć reklamą

0

Świat reklamy jest przeładowany banalnymi hasłami, skojarzeniami oraz niewnoszącymi nic wartościowego do życia odbiorców obrazami. Ponieważ marketing ma niezwykle silną moc wpływania na zachowania i trendy sprzedażowe, niezmiernie istotne jest, by strategia kampanii reklamowej była dobrze przemyślana.

Jak wynika z raportu CBOS, stale rośnie liczba aktywnych użytkowników internetu. Prognozuje się, że w 2015 roku aż dwie trzecie Polaków (67%) będzie systematycznie korzystało z dostępu do sieci. Należy zaznaczyć, że internet stał się bardzo powszechnym kanałem wymiany dóbr, a co czwarty Polak deklaruje, że robi zakupy online (źródło: http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2014/K_082_14.PDF).

Odpowiednio sformułowany przekaz treści, również tych zamieszczanych w prasie, na stronach WWW, blogach, portalach informacyjnych i w telewizji korzystnie wpływa na zwiększenie zainteresowania produktami i usługami wśród użytkowników (źródło: http://websites.psychology.uwa.edu.au/labs/cogscience/Publications/Ecker.2014IP.JEPA.pdf). Każda kampania reklamowa powinna skutkować długoterminowym wzrostem przywiązania konsumentów, dlatego też ważne jest precyzyjne jej zaplanowanie oraz wykorzystanie różnorodnych narzędzi marketingowych.

Reklama zachęca i uczy

O skuteczności przekazu reklamy w dużej mierze decyduje jej wiarygodność, co można uzyskać dzięki naukowo-informacyjnemu charakterowi oraz poprzez zaangażowanie specjalistów z dziedziny, której dotyczy oferowany produkt/usługa. Treści reklamowe dedykowane są określonej grupie odbiorców, ale podstawową ich zaletą musi być fakt, że są dla czytelnika interesujące i rozszerzają jego wiedzę na dany temat. Pierwszym krokiem w kreowaniu strategii marketingowej jest określenie odbiorców wybranej formy reklamowej. Adresaci przekazu powinni być zidentyfikowani pod względem płci, wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania oraz zainteresowań. Zamieszczanie reklam na różnych stronach internetowych o zbliżonej tematyce umożliwia dotarcie do użytkowników poszukujących w internecie komunikatów na dany temat. Jednak forma reklamy jest daleka od klasycznego banneru – polega ona na dostarczeniu informacji, które zaciekawią internautę i zachęcą go do dalszych poszukiwań, a także do zakupów (reklama kontekstowa).

Techniki targetowania

Sieci kontekstowe dają między innymi możliwość targetowania behawioralnego i kontekstowego. Targetowanie behawioralne polega na selekcji odbiorców reklamy na podstawie ich zachowań przy pomocy analizy aktywności internautów na wybranym portalu. Targetowanie kontekstowe dokonuje natomiast podziału z punktu widzenia tematyki zainteresowań. Bez względu na wybór formy retargetingu jego zadaniem jest zwiększenie konwersji na linii adresat-odbiorca. Największą szansę na sukces mają firmy, które decydują się na prowadzenie kampanii reklamowej nie za pomocą jednego, ale wielu narzędzi do kierowania ruchu, a także stosują retargeting.

Przemyślana kampania reklamowa

Kreowanie przekazu reklamowego tak, by odbiorca przede wszystkim czerpał z działań marketingowych jakąś korzyść, nie może być przypadkowe i chaotyczne. Zalecane jest korzystanie z wiedzy ekspertów, których specjalnością jest kreacja contentu, jak np. LeadBullet. Profesjonaliści z tej dziedziny prowadzą kampanie reklamowe w sposób wielokanałowy poprzez: content marketing (publikacja wartościowych i interesujących treści), reklamę behawioralną (bezpośrednie kierowanie treści redakcyjnych do osób zainteresowanych) oraz budowanie wizerunku firmy dzięki kompleksowym działaniom SEO/SEM.