Korzystanie z usług pocztowych i kurierskich zawsze było nieodłączną częścią prowadzenia działalności gospodarczej. Zwłaszcza w obecnych czasach, kiedy ogromna ilość sklepów internetowych, a także wystawianie ofert prywatnych sprzedawców na portalach aukcyjnych wiąże się z koniecznością wyboru odpowiedniego dostawcy przesyłek i listów. Czym kierować się przy wyborze kuriera świadczącego usługi dla swojej firmy?

Czego oczekuje klient od firmy kurierskiej?

To, co jest ważne dla klientów, powinno być priorytetem dla prowadzących sklep. Dlatego wybór firmy przesyłkowej powinien opierać się na ich wymaganiach. Najważniejsza dla klienta jest cena przesyłki oraz prędkość jej dostarczenia. Często się to równoważy, ale niektórzy wolą zapłacić więcej, by otrzymać paczkę jeszcze szybciej, a inni wybierają tańszą opcję i mogą poczekać nawet kilka dni dłużej. Dlatego tak ważna jest możliwość wyboru, zarówno wysokości opłaty za przesyłkę, jak też czasu realizacji. Klient ceni sobie również bezpieczeństwo wysyłki. W przeciwieństwie do np. e-sklepu, klient indywidualny rezygnuje z danej firmy kurierskiej nawet po jednorazowym uszkodzeniu lub zagubieniu przesyłki. W takich okolicznościach na korzyść sklepu i firmy przesyłkowej działa miła i sprawna obsługa klienta oraz możliwość elektronicznego śledzenia przesyłek. Klienci lubią też być niezwłocznie powiadamiani o wysyłce, czyli dobrze, gdy firma wysyła sms’a lub e-mail o fakcie nadania przesyłki lub/oraz planowanym terminie jej dostarczenia. Niektóre firmy oferują również coraz bardziej popularną opcję odbioru paczki we wskazanym punkcie. Coraz częściej jest to kryterium wyboru konkretnego sklepu internetowego, który oferuje ten sam produkt, w tej samej cenie. Dzięki temu klient nie musi czekać na kuriera w domu i ma możliwość odebrania jej w najbardziej dogodnym dla niego momencie i miejscu.

Usługi pocztowe i kurierskie z korzyścią dla sklepu

Dobry wybór kuriera pozwoli na wzrost zadowolenia klienta sklepu. Dlatego przez wybieranie odpowiednich opcji oraz stosowanie się do zasad nadawania przesyłek można mieć na to większy wpływ. Warto więc zapoznać się z godzinami granicznymi i nadawać według nich przesyłki, co pozwoli dotrzymać gwarantowanego terminu firmie kurierskiej. Np. usługa kuriera krajowego Poczty Polskiej pozwala na dostarczenie lekkiej przesyłki jeszcze tego samego dnia, co dzień nadania. Np. przesyłkę nadaną w Warszawie do godziny 9.00 klient może otrzymać w Katowicach do godziny 18.30. To nie jedyna z nowości, jakie oferuje Poczta Polska. Warto zauważyć, że nasza najstarsza firma przesyłkowa radzi sobie coraz lepiej na polskim rynku przesyłek, wdraża zupełnie nowe i skuteczne rozwiązania. Coraz bardziej zbliża się do klienta oferując nie tylko ekspresowe przesyłki, ale też wiele nowych usług, jak odbiór w punkcie, aplikacje mobilne do śledzenia przesyłek i sposoby na cięcie kosztów przesyłek. Szczególnie może pochwalić się rozwiązaniami w strefie eCommerce, gdzie oferuje usługi szybszego przygotowania paczek, sprawniejszą obsługę zwrotów, dostosowane do potrzeb sklepu konta firmowe oraz polisy ubezpieczeniowe.